Mapa hlášení závad

Oficiální mapový portál Prahy 2 webGIS se umístil v letošním roce na 3. místě v krajském kole soutěže Zlatý erb v kategorii „nejlepší elektronická služba“. Mapový portál se neustále aktualizuje, rozvíjí a v současné době uživatelům přináší novou webovou aplikaci, a to Mapu hlášení a závad.

Webová aplikace „Hlášení závad“ umožňuje občanům rychle a velmi jednoduchým způsobem upozornit na určitý problém na vymezeném území městské části Praha 2. Obyvatelé dvojky tak mohou aktivně participovat na zlepšení životního prostředí, veřejných prostranství nebo upozorňovat na ostatní nedostatky moderním interaktivním způsobem. Tato webová aplikace, stejně jako celý mapový portál webGIS, pracuje na technologickém řešení Spinbox, tudíž je plně kompatibilní nejen s PC či notebooky, ale také se všemi chytrými mobilními zařízeními (tablety, chytré mobilní telefony). Webová aplikace je uživatelsky přívětivá a je rozdělena do tří sekcí zobrazovaných na hlavní stránce aplikace, kterými jsou formulář hlášení závad, mapové okno a seznam jednotlivých hlášení. Ve formuláři hlášení závad občan vyplní několik potřebných informací, jakými jsou místo závady (buďto kliknutím do mapy nebo automaticky u zařízení s GPS modulem), kategorii závady (z přednastaveného výběru, např. „zeleň, strom“, „silnice, chodníky“, „kontejner“ apod.), krátký slovní popis, svůj e-mail (pro zpětnou vazbu), přiložení fotografie (nebo její vyfocení chytrým mobilním zařízením), opíše bezpečnostní kód z obrázku a hlášení může odeslat. V prostřední části webové stránky je umístěno mapové okno, které uživatelé potřebují k lokalizaci jednotlivých hlášení nebo k zobrazení všech aktivních hlášení na území městské části Praha 2. Poslední sekce je seznamem všech aktuálních hlášení, které lze třídit do sekcí „přijato“, „v řešení“ a „vyřešeno“ a takto je zobrazit i v mapovém okně. Zobrazována jsou vždy hlášení, jež nejsou starší než 30 kalendářních dní.

Webová aplikace Mapa hlášení a závad má velmi sofistikovaný databázový systém pro pracovníky Úřadu městské části Praha 2, který usnadňuje práci s jednotlivými hlášeními a umožňuje jejich efektivní zpracování. Po odeslání hlášení občanem přijde konkrétnímu pracovníkovi notifikace a po přijetí bude hlášení zobrazeno v mapovém okně (přijato). Po bližším seznámení pracovníka s upozorněním bude zjednána náprava (v řešení) a poté bude problém napraven (vyřešeno). O vyřešení problému bude zpětnou vazbou skrze zadanou e-mailovou adresu informován také občan, který toto hlášení odeslal. Tato aplikace má důmyslný bezpečností mechanismus formou automatických upozornění, aby se pracovníkům žádné hlášení od občanů neztratilo.

Jsem velmi rád, že se nám daří postupovat v nastaveném trendu. A musím přiznat, že bez nadstandardního přístupu a nadšení našeho operátora by tyto realizované nápady byly nemyslitelné,“ říká tajemník Úřadu MČ Praha 2 Michal Kopecký.

Aplikace je dostupná na adrese https://hlaseni.tmapy.cz/#1000001 a také na oficiálním mapovém portálu městské části Praha 2 webGIS na adrese http://webgis.praha2.cz/portal/, včetně podrobných uživatelských návodů ve verzi pro PC nebo chytrá mobilní zařízení. Tato aplikace vznikla ve spolupráci se společností T-Mapy, s. r. o., a spravují ji pracovníci oddělení územního rozvoje, kteří mají na starosti i celý mapový portál webGIS.

plakát 

 

Zveřejněno: 01.06.2017 – webadmin@praha2.cz
Vytisknout