OTÁZKY A ODPOVĚDI

Vážení občané,
zde můžete vkládat své dotazy vztahující se k chodu Městské části Praha 2 a Úřadu Městské části Praha 2. Vaše dotazy budou zveřejněny po zodpovězení příslušným zástupcem samosprávy či zaměstnancem Úřadu MČ Praha 2. Dovolujeme si vás upozornit, že zodpovězeny budou pouze jasně formulované dotazy vztahující se k jednotlivým tématům.
Příspěvky urážlivé, vulgární, rasistické, obsahující komerční sdělení, porušující platné právní normy ČR či obecné etické normy zodpovídány nebudou. Taktéž nebudou zodpovězeny dotazy s uvedenou nefunkční či falešnou e-mailovou adresou.
Je-li váš dotaz obsáhlejší, komplikovanější či zahrnuje širší problematiku, doporučujeme vám obracet se přímo na jednotlivé zástupce samosprávy prostřednictvím e-mailu, případně si můžete telefonicky sjednat schůzku. Kontaktní údaje na jednotlivé členy Rady MČ Praha 2 jsou uvedeny na našich webových stránkách.

 

Téma Řadit podle data
Obsahuje text:

Vložit otázku do tohoto tématu

*  
*  
   
 
*  

Otázky k tomuto tématu


1 2 3 4 5  další 
  • Otázka: Vyhrazený pruh pro IZS na magistrále (Jiří 7.11.2019 13:24)
    Dobrý den,
    mohli byste se s Magistrátem domluvit a vyhradit jeden pruh na magistrále ve směru do centra pro složky IZS (sanitky, policie, hasiče)?
    Od zavedení semaforů ve Wenzigově ulici je Legerova v úseku Boženy Němcové-Wenzigova trvale na stupni 5 a záchranáři nemají kudy projet. Opakuje se to každých pár minut, včetně houkání atd., nehledě na značné exhalace v tříproudé silnici v relativně úzké ulici. V takovém prostředí máme bydlet? Úprava na 2 pruhy pro dopravu a jeden pro IZS by řešila jak problém s exhalace, tak i se sanitkami. Pacientům jde často o život a potřebují se dostat do nemocnice co nejrychleji.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 11.11.2019 13:32)

      Dobrý den,

      městská část Praha 2 dlouhodobě usiluje o úpravu ulic Sokolská a Legerova tak, aby došlo ke zklidnění automobilového provozu. V roce 2008 byla vypracována studie k zahloubení SJM, ale bohužel má hlavní město spoustu jiných projektů, které považuje za důležitější. Vyhrazení jednoho pruhu pro MHD a IZS není řešení, které by situaci řešilo. Dnes již jsou jasná pravidla, jak vytvořit pruh pro průjezd IZS, ale řidiči je nemají příliš vžitá.

      Pokud nebude vůle řešit problém SJM v širších souvislostech, tak jsme i nadále ve slepé uličce.

      Asi jsem Vás moc nepotěšil, ale jsou to fakta.

      S pozdravem

       

      Jan Korseska

      Místostarosta pro oblast financí, investic a dopravy

  • Otázka: Slezská ulice a nedostatečná šířka chodníku (Marek Turnovec 7.11.2019 21:53)
    Dobrý den,

    dnes se pokusím být co nejstručnější. Slezská ulice, mezi Budečskou a Sázavskou. Viz fotografie.

    Co má toto znamenat? Jak je možné povolit výkop tak, aby byl přímo v místě tohoto citylightu a to tak, že nezůstává z chodníku na průchod snad ani metr?

    Mimochodem, proč tam tento citylight vůbec musí být? On ten chodník tam i za normálních okolností tak široký není. Kdo na něm vydělává? Může Praha 2 iniciovat jeho odstranění?

    Děkuji.

    S pozdravem

    Marek Turnovec

     
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 8.11.2019 8:49)

      Dobrý den,

      na Vaše upozornění jsme zahájili místní šetření a zjistili jsme, že se jedná o havárii na inženýrské síti. V případě havárie vedení není pro nezbytné práce k bezprostřednímu odstranění této havárie potřebné předchozí povolení ke zvláštnímu užívání. Vlastník vedení je povinen neprodleně oznámit správci dotčené komunikace (TSK hl. m. Praha, a. s.) provedení prací, jejich místo alespoň provizorně označit a zabezpečit a zajistit následné uvedení dotčeného úseku do původní stavu.
      Havárii je třeba bezodkladně (písemně) oznámit správci komunikace TSK hl. m. Praha, a. s. Správce komunikace poté uvědomí zdejší silniční správní úřad o provedení nezbytných prací v tělese pozemní komunikace a ten na základě oznámení havárie vlastníkem vedení a následnému vyjádření správce komunikace vydá dodatečné povolení zvláštního užívání z důvodu havárie.
      Dnes by měl být průchod obnoven. Co se týče citilight, předávám na MHMP, neboť tyto reklamy nebyly nikdy s městskou částí konzultovány a jsou povolovány a umístěny na základě smlouvy mezi hl. m. Prahou a provozovatelem reklamy.

      S pozdravem

      Josef Gál

      vedoucí odboru

      dopravy a územního rozvoje

  • Otázka: Londýnská ul. - zákaz stání (havárie vody) (Kateřina Štefečková 22.10.2019 12:07)
    Dobrý den, LONDÝNSKÁ ulice (úsek Rumunská-Jugoslávská)- před týdnem se tu objevily zákazy stání "havárie vody". Za ten týden se do země ani nekoplo, na cedulích žádné datum... Zablokovaných je cca 10 parkovacích míst. Jak dlouho tu bude ještě trvat omezení parkování, aniž by se něco dělo? Předem díky za odpověď.
     
    • Odpověď: (Veronika Šimková (Admin_P2) 24.10.2019 8:21)

      Dobrý den,
      probíhala zde kontrola vodoměrů a na kohoutech, které jsou pod zemí stála vozidla, která znemožňovala tuto kontrolu provádět. Byly sem ze strany PVK umístěny dopravní značky, které odvezou a i tak, bylo naším odd. dopravy nahlášeno na TSK, aby se značky odstranily.

      S pozdravem

      Josef Gál
      vedoucí odboru dopravy a územního rozvoje

  • Otázka: osvětlení nového přechodu na Jiřího z Poděbrad (Karel Jech 20.9.2019 12:51)
    Dobrý den, při zřízení přechodu pro chodce na náměstí Jiřího z Poděbrad směrem k Mánesově ulici bylo opomenuto osvětlení (přesvětlení) tohoto přechodu. Řidiči jedoucí ulicí Slavíkovou směrem k Vinohradské peojedou osvětleným (přesvětleným) přechodem pro chodce v úrovni vietnamské restaurace a přijedou k novému, zcela tmavému přechodu u ulice Mánesova. To může být nebezpečné pro špatně viditelné chodce. Prosím o nápravu.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 15.10.2019 9:01)

      Vážený pane Jechu,

      od ÚMČ Praha 2 jsme obdrželi Váš podnět týkající se osvětlení nového přechodu v ul. nám. Jiřího z Poděbrad. Tato akce byla realizována a financována hl. m. Prahou na základě žádosti MČ Praha 3, požadavek na přisvětlení přechodu nebyl součástí. Příprava projektové dokumentace byla následně projednána i se zástupci MČ Praha 2 i Praha 3 (jedná se o rozhraní těchto městských částí), avšak požadavek na doplnění přisvětlení nebyl vznesen ani během projednávání. Pakliže se na nás opětovně obrátí s žádostí o jeho doplnění, jsme připraveni situaci řešit. Bude však nutné zahájit novou akci a zpracovat dokumentaci pro přisvětlení přechodu pro chodce, což s sebou nese časovou i finanční náročnost.

       

      S pozdravem

       

      Ing. Martin Havelka

      specialista rozvoje dopravy

       

      HLAVNÍ MĚSTO PRAHA

      MAGISTRÁT HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY

      Odbor dopravy

  • Otázka: Zákaz zastavení jaromírova (Jan Konečný 10.10.2019 14:16)
    Dobrý den, v Jaromírově ulici, zhruba před číslem popisným 60, jsou dvě přenosné značky zákaz zastavení a spolu s nimi i dvě zábrany. Jsou tam už několik týdnů a průběžně se pohybují sem tam a zabírají místo od 1 do 15 metrů. Otázka zní, proč tam tyto značky jsou a jak dlouho tam budou? Díky J.K.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 10.10.2019 14:51)

      Dobrý den, pane Konečný

      na komunikaci Jaromírova, Praha 2, je místně příslušným silničním správním úřadem Magistrát hl. m. Prahy, Odbor pozemních komunikací a drah, oddělení silničního správního úřadu. V této věci se tedy prosíme obraťte přímo na jejich silniční správní úřad.

       

      S pozdravem

      Marek Šebestík

      odbor dopravy a územního rozvoje

  • Otázka: Práce na Francouzské ulici - pokračování (Marek Turnovec 7.10.2019 0:34)
    Dobrý den,

    děkuji za odpovědi na předchozí dotazy, týkající se prací na Francouzské ulici v úseku mezi Slovenskou a Budečskou.

    Kde přesně měl být zřízen ten přechod "v tomto místě"? Já prakticky denně chodím po Francouzské ulice do Slovenské, abych se vůbec dostal domů. Pokud bych měl jít po Francouzské po druhém chodníku, tak bych jaksi potřeboval přechod asi tak někde v úrovni Máchovy a Slovenské ulice, ale na ten jsem se tu také ptal a prý že zde není možné ho zřídit. No, nevšiml jsem si tady ani nějakého dočasného přechodu.

    Další přechod (napevno) je až o 150 metrů dál - kde na druhé straně pak do Bezručových sadů jsou jen schody - nebo se mají lidé ke Slovenské vracet po chodníku po pravé straně Francouzské? Po tom úzkém chodníčku, kde docela natěsno parkují auta a samotný chodníček je ještě na některých místech vylepšen třeba sloupy trolejového vedení pro tramvaje? Třeba pro kočárky je to určitě prima alternativa - asi stejně smysluplná, jako ty schody. A ani většina ostatních lidí tam dolů chodit nebude, aby pak zase chodila do kopce, nebo dokonce do schodů - to raději tu ulici přeběhnou právě na horizontu v úrovni Máchovy ulice.

    A znovu připomínám - chodec nesmí přecházet v místech, kde je blíž než 50 metrů přechod či podchod. Ale k tomuto místu žádný přechod blíž než 50 metrů není - jeden je naproti restaurace U Bulínů (asi 70 metrů), další pak dole až po 150 metrech.

    Nevím no, ten nyní extrémně zúžený chodník (kde také ještě trochu překáží ty sloupy) se mi vůbec nelíbí, lidé tam z něj opravdu občas doslova padají pod auta a myslím si, že ten zábor měl smysl, i za cenu případného zhoršení průjezdu automobilů - a koneckonců asi by stačilo jen aby se současně s tímto opatřením řešila i ona světelná závora (dočasným vypnutím). Ale hlavně - k těm kolonám by nejspíš vůbec nedošlo, kdyby v té době byla ona světelná závora vyřazena! Ona ale z nějakého důvodu byla "vyřazena" nějakou dobu před tím, kdy tam žádný zábor jízdního pruhu pro chodce nebyl...

    Pokud jde o celkovou kapacitu komunikace, tzn. kolik vozidel (jiných než MHD) tam může projet, tak i v případě, že tam žádné omezení není, je to dáno tím, kolik v zastávce zastavuje prostředků MHD - protože když tam nějaký stojí, tak vozidla kolem ostrůvku kvůli červené stejně projet nemůžou. Takže jestli stojí na světelné závoře, nebo za tramvají, podle mě celkem nehraje roli.

    Nejsem sice dopravní inženýr, ale když tak mě opravte, kde je v mé úvaze nějaká chyba. :-)

    S pozdravem

    Marek Turnovec

    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 10.10.2019 13:09)

      Dobrý den,

      provizorní přechod pro chodce, o kterém byla řeč v původních zprávách, týkajících se oblasti tramvajové zastávky Jana Masaryka, byl zřízen v místě tramvajové zastávky na úrovni ulice Jana Masaryka. Předchozí zprávy se týkaly hlavně zúženého profilu v místě přístřešku před budovou soudu, ke kterému toto sdělení patřilo.

      V minulosti jsme již mnohokrát komunikovali s několika subjekty ve věci přechodu pro chodce v místě Slovenská – Máchova, kdy jsme již několikrát sdělili, že v tomto místě nelze přechod pro chodce vytvořit vzhledem k místním poměrům, a to hlavně horizontu komunikace, který sám zmiňujete. Policie České republiky projekt přechodu neschválila z hlediska bezpečnosti vztažené právě k horizontu komunikace a výhledu řidiče. Uspořádání křižovatky nedovoluje umístění přechodu v normálních podmínkách, a nebylo by povoleno ani jako přechodné řešení právě z hlediska bezpečnosti pěších.

      V místě, které popisujete, tedy Francouzská v úseku mezi Slovenskou a Budečskou, není možné technologicky zajistit průchozí profil pro pěší o minimální šíři 1,5 metru při otevřeném výkopu pro umístění inženýrských sítí. V průchozím profilu vadí sloupy veřejného osvětlení atp. Již několikrát jste atakoval stejnou situaci na Francouzské ulici v minulosti, a odpověď bude totožná. Stavebník je povinen zajistit přístup a příjezd ke všem dotčeným nemovitostem. Tak jako jsme řešili vjezdy do garáží a vchody do domů  na Slovenské ulici, stejná řešení je nutné uplatnit i v jiných lokalitách. Uživatelé nemovitostí mají základní práva na užívání svého majetku, takže není možné chodník uzavřít tak, aby nebyl umožněn vstup osobám užívajícím dotčené nemovitosti, a proto je chodník otevřený a Vy tam tedy můžete, ale nemusíte projít. Tranzitní pěší doprava může použít obchozí trasy, aniž by se vystavovala průchodu stavbou a omezenému průchozímu profilu. V této oblasti probíhají práce na veřejných inženýrských sítích, jako jsou telekomunikační vedení, elektrické rozvody či například plynové vedení, a to vše ve veřejném zájmu. Všichni žadatelé splnili všechny zákonné nároky pro vydání rozhodnutí o povolení zvláštního užívání komunikace, včetně doložení písemného souhlasu vlastníka/správce předmětné komunikace a Policie České republiky, Odboru služby dopravní policie, stran bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích.

      Vyřazení světelné závory v místě tramvajové zastávky Jana Masaryka  je plně v režii Dopravního podniku hl. m. Prahy, který po vyhodnocení situace s uzavřenými jízdními pruhy, která v minulosti způsobila kolony, zařízení opět spustil a opětovné vypnutí nepovolil. Vypnutí tohoto systému je vždy o dohodě mezi stavebníkem a Dopravním podnikem hl. m. Prahy.

      Ohledně Vaší úvahy se můžete případně obrátit na Dopravní podnik hl. m. Prahy, který provádí v této věci vlastní šetření a simulace. Dle nám dostupných informací byla při spuštěné světelné závoře brána veškerá motorová vozidla projíždějící po tramvajovém tělese jako vozidla MHD, a v důsledku toho byla světelná závora spouštěna stále znovu..

      S pozdravem

      Marek Šebestík

      odbor dopravy a územního rozvoje

  • Otázka: Neprujezdnost Mikovcovi ulice (Kopačová 7.10.2019 20:27)
    Dobrý den, Mikovcova ulice je již cca 2 měsíce neprůjezdná, označená jako slepá. Jsou se postaveny stavební buňky a zázemí pro dělníky, které zabírají 6 parkovacích stání. V ulici však žádné práce neprobíhají. Nikde jsem nenašla, do kdy bude toto omezení trvat.Nyni se v ulici obevil ještě jeden zabor, před domem Mikovcova 4 (2 parkovací stání) Ten je označen značkou
    do 4.10. pro firmu Janustav . Momentálně jsme tedy bez 8 parkovacích stání,nejde zde zaparkovat ani zastavit pro naložení či vyložení. Mohu se zeptat, do kdy bude tato situace trvat? Děkuji
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 8.10.2019 11:49)

      Dobrý den,

      děkujeme za Váš podnět.

      Ohledně záboru ve spodní části ulice jsme provedli místní šetření. Zábor byl povolen do 4. 10., ale jak jsme zjistili, tak pokračuje. Jelikož je nepovolený, zaslali jsme výzvu k okamžitému odstranění nepovoleného záboru a s firmou bude zahájeno správní řízení.

      To, že je ulice slepá a v horní části, je zábor pro zařízení staveniště, souvisí s pracemi na rekonstrukci vodovodních řadů v ulici Bělehradská, které povolilo oddělení silničního správního úřadu Magistrátu hl. m. Prahy. Jejich vyjádření přikládám.

      Hezký den,

      Mgr. Josef Tesař

      odbor dopravy a územního rozvoje

      Úřad městské části Praha 2

      Dobrý den,

      jedná se o zařízení staveniště pro rekonstrukci vodovodních řadů v Bělehradské ulici. Původně mělo být umístěno na tramvajových kolejích, neboť se předpokládala rekonstrukce tramvajové trati s posunem tramvajové zastávky blíže k Jugoslávské. Vzhledem k tomu, že Dopravní podnik hl. m.  Prahy akci zrušil a požadoval zachování tramvajového provozu, nebylo možné zařízení staveniště situovat na jiné vhodnější místo.

      Zábor je zatím povolen do 15. 11. 2019.

      S pozdravem

      Mgr. Ivan Javašov

      specialista silničního správního úřadu

      HLAVNÍ MĚSTO PRAHA

      MAGISTRÁT HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY

  • Otázka: car4way (Dvořák 2.10.2019 7:57)
    Dobrý den,
    zajímalo by mě, kdo vymyslel, že auta z carsharingu mohou na modrých zónách parkovat skoro zadarmo. Pravidelně kroužím kolem domu Chodská/Šumavská a tyto vozy zde blokují místa, takže já i když mám zaplaceno, nemůžu najít místo. Je to obyčejná autopůjčovna a měly by si najít placené parkoviště jako mají třeba Sixt a Budget na Hlaváku. Tento nesmysl z Magistrátu: "dokáže jedno efektivně sdílené vozidlo ušetřit stání pro deset až patnáct osobních aut, dodal Homola.", tak tomu asi nikdo nevěří. Jediným motivem této demagogie je parkování zdarma a ubírání další parkovacích míst rezidentům.

     
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 2.10.2019 15:11)
      Dobrý den,

      tato myšlenka pochází z Magistrátu hl. m. Prahy (MHMP). Doporučujeme obrátit se s tímto problémem na odbor dopravy MHMP, neboť zóny placeného stání zřizuje a provozuje prostřednictvím TSK Praha, a. s., právě MHMP.

      Hezký den,

      Petr Tomíšek
      webadmin
  • Otázka: koloběžky LIME (Rác 1.10.2019 18:07)
    Dobrý den, jak je možné že firma LIme nezablokuje totálněsoftwarě možnost odložení koloběžky na Praze 2, když má absolutní zákaz zde parkovat. dále se pozastavuji nad článkena idnes .1.10.2019-Opilý cizinec na koloběžce srazil v centru Prahy ženu, nehodu natočila kamera.

    Kolik ještě bude muset být nehod než budou tyto koloběžky v Praze zcela zakázány a nejlépe i zabaveny ?Může si občan dát cokoli na chodník a nechat to tam ? A firma to smí? Bezplatně a kdekoli? Proč nejsou koloběžky odvezeny a někde deponovány do zaplacení pokuty za nedovolený zábor chodníku ?
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 2.10.2019 15:04)
      Dobrý den,

      Praha 2 není v žádném smluvním vztahu s firmou Lime. Ta provozuje svá zařízení v souladu s memorandem, které s ní uzavřel Magistrát hl. města Prahy (MHMP). Po včerejší nehodě vydal MHMP tiskovou zprávu, že chce vypovědět zmíněné memorandum, protože LIME porušuje podmínky.

      Hezký den,

      Petr Tomíšek
      webadmin
  • Otázka: Odkladiště stavebního materiálu v Šumavské ulici (Marek Turnovec 29.9.2019 22:54)
    Dobrý den,

    v naší části Šumavské ulice (mezi Slovenskou a Lužickou) už rekonstrukce plynovodu proběhla před měsícem. Ale i tak se tu už asi tři týdny "povaluje" kus plastového potrubí, které používali právě plynaři. Toto potrubí komplikuje přístup k domům z ulice, zabírá parkovací místa, navíc v minulém týdnu k tomu přibyl další stavební materiál - nějaké hromady zeminy či písku, navíc tu teď ještě parkují nějaký bagřík (ale to už jsou možná pánové co kopají pro pokládku kabelů).

    Dohlíží někdo na to, aby nezůstával na místech stavby materiál, který už tam potřeba není a nebude?

    S pozdravem

    Marek Turnovec
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 30.9.2019 15:58)

      Dobrý den,

      zařízení staveniště, manipulační prostory a skládky materiálu jsou běžnou součástí vydávaných rozhodnutí. Společnosti provádějící práce na revitalizaci inženýrských sítí v dané lokalitě si tyto prostory mezi sebou vzájemně předávají tak, jako si předávají staveniště jako takové. Pokud se spolu dohodli, že na místě skládky materiálu ponechají nějaký materiál, který odvezou později, a druhá společnost tento zábor přejala, a pokračuje v něm navezením materiálu potřebného pro jejich výkon, je takováto situace z našeho pohledu v pořádku. Navíc, pokud tam parkují stavební stroje, práce na inženýrských sítích v dané oblasti zajisté nebyly ukončeny.

      V tomto místě sice proběhla rekonstrukce plynovodu, ale jak jsem Vám již v minulosti sdělil, jedná se o revitalizaci inženýrských sítí vícero vlastníků. Po dokončení prací na plynovodním řadu následují opravy vedení vysokého a nízkého napětí, poté komunikační sítě, a celá akce je zakončena položením finálních povrchů.

      S pozdravem

      Marek Šebestík

      odbor dopravy a územního rozvoje