OTÁZKY A ODPOVĚDI

Vážení občané,
zde můžete vkládat své dotazy vztahující se k chodu Městské části Praha 2 a Úřadu Městské části Praha 2. Vaše dotazy budou zveřejněny po zodpovězení příslušným zástupcem samosprávy či zaměstnancem Úřadu MČ Praha 2. Dovolujeme si vás upozornit, že zodpovězeny budou pouze jasně formulované dotazy vztahující se k jednotlivým tématům.
Příspěvky urážlivé, vulgární, rasistické, obsahující komerční sdělení, porušující platné právní normy ČR či obecné etické normy zodpovídány nebudou. Taktéž nebudou zodpovězeny dotazy s uvedenou nefunkční či falešnou e-mailovou adresou.
Je-li váš dotaz obsáhlejší, komplikovanější či zahrnuje širší problematiku, doporučujeme vám obracet se přímo na jednotlivé zástupce samosprávy prostřednictvím e-mailu, případně si můžete telefonicky sjednat schůzku. Kontaktní údaje na jednotlivé členy Rady MČ Praha 2 jsou uvedeny na našich webových stránkách.

 

Téma Řadit podle data
Obsahuje text:

Vložit otázku do tohoto tématu

*  
*  
   
 
*  

Otázky k tomuto tématu


1 2 3 4 5  další 
  • Otázka: Stěhování - dočasné tání na chodníku (Petr H. 10.2.2020 11:01)
    Dobrý den,
    pronajal jsem si byt v ulici Ječná - budova č. 10. Nyní nás čeká stěhování. V ulici je poměrně velký provoz a proto by bylo vhodné při stěhování zajet na chodník. Je možné k tomuto dočasnému stání (cca 2 hodiny) vyřídit nějaké povolení ? Chodník je dosti široký aby i po zaparkování dodávky bylo možné projet s kočárkem apod.

    Děkuji předem za odpověď
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 10.2.2020 11:22)
      Dobrý den,
       
      v takovémto případě je potřeba vytvořit okótovaný situační nákres požadovaného záboru, kdy bude zachován průchozí profil o minimální šíři 1,5 metru, kdy budou zachovány rozhledové poměry na přilehlém přechodu pro chodce a kdy nebude zábor zasahovat do rabátek přilehlé vegetace.
      S takovýmto situačním nákresem je třeba vyjednat souhlas Technické správy komunikací hl. m. Prahy, a. s., jakožto správce/vlastníka dané komunikace, a současně vyjednat souhlas Policie České republiky, Odboru služby dopravní policie, jakožto orgánu státní správy příslušného k posouzení bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích. Pod chodníkem se většinou nacházejí inženýrské sítě, takže je potřeba v první řadě oslovit Technickou správu komunikací hl. m. Praha, a. s.; pokud Vám dají souhlas, není problém ze strany odboru dopravy a územního rozvoje vydat povolení k záboru chodníku.
      V případě souhlasu obou výše uvedených subjektů může místní silniční správní úřad na základě předem podané žádosti o zvláštní užívání komunikace takové užívání povolit.
      Toto je jediná legální možnost, jak takový zábor legalizovat. Každé jiné jednání může být posouzeno jako nepovolené zvláštní užívání komunikace s uložením pokuty až 50.000 Kč pro fyzickou osobu, a až 500.000 Kč pro osobu právnickou.
       
      S pozdravem
      Marek Šebestík
      odbor dopravy a územního rozvoje
  • Otázka: Dotaz (Josef Mrózek 4.2.2020 15:36)
    Dobrý den, chci se zeptat, zda se bude nějak předělávat tramvajová zastávka Svatoplukova směr z centra. Děkuji za odpověď.
     
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 5.2.2020 15:03)
      Dobrý den,

      situace kolem provizorní zastávky Svatoplukova je stále stejná: má se předělávat, koordinátorem prací je TSK Praha. a. s. Dnes není jejich web dostupný, městská část Praha 2 nemá k dispozici informace o postupu prací. Počítá se s kanalizací, telekomunikacemi apod. Předběžný termín je 04/2020 až 12/2021, ale to jsou termíny navržené TSK, které nemůže MČ Praha 2 nijak ovlivnit a ani garantovat.

      Hezký den,

      Petr Tomíšek
      webadmin
  • Otázka: Lime koloběžky (Šálek 14.1.2020 8:16)
    Poté co Praha 1 uvedla že Lime eliminuje, se většina koloběžek přesunula kupodivu na Prahu 2.Kdy s nimi skoncuje i tato městská část. Jakou "oblibu" mají tyto koloběžky mezi Pražany ilustruje sníme ze Štěpánské !
     
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 14.1.2020 8:51)

      Dobrý den,

      krom toho, že přikládáte fotografii koloběžky z Prahy 1, musím konstatovat, že Praha 2 byla iniciátorem, aby byla upravena pravidla (legislativa) pro jízdu a hlavně parkování těchto vozítek a vyhranila se proti memorandu podepsanému mezi hl. m. Prahou a provozovateli těchto vozítek, kdy nakonec bylo hl. m. Prahou toto memorandum vypovězené. Praha 2 jako jediná ze všech městských částí nesouhlasila s provozem těchto elektrokoloběžek na svém území do doby, než budou utvořena taková pravidla, která budou znemožňovat pohazování koloběžek kdekoli po pozemních komunikacích a nebudou ohrožovat bezpečnost a plynulost silničního provozu, chodce a zvláště pak nevidomé spoluobčany; zároveň požadujeme, aby elektrokoloběžeky naplňovaly vyhl. 341/2014 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel. Na tom i nadále trváme.

      S pozdravem

      Josef Gál

      vedoucí odboru

      dopravy a územního rozvoje

  • Otázka: Sekaninova radar (E. Lojdova 4.1.2020 7:30)
    Dobry den, bylo by mozne do ulice Sekaninova (zejmena v casti zacinajici pod Nuselskym mostem smer Ostrcilovo namesti) nainstalovat radar nebo zpomalovaci pasy? Vetsina ridicu zde zasadne prekracuje povolenou rychlost a je velmi nebezpecne silnici prejit, nebo se dostat do sveho auta. Obzvlast s detmi je to velmi nebezpecne...
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 6.1.2020 13:34)

      Dobrý den,

      Váš e-mail předáváme na Odbor pozemních komunikací a drah MHMP k přímému vyřízení, do jehož kompetence daná komunikace spadá.

      S pozdravem

      Josef Gál

      vedoucí odboru

      dopravy a územního rozvoje

  • Otázka: "Moderní" zastávka (Manuel Scheinder 9.12.2019 15:13)
    Dobrý den, proč se v centru Prahy instalují "moderní" zastávky, které neplní prvotní funkci a tou je ochrana před deštěm a větrem? V nově vzniklé zastávce, za milióny z městské kasy, chybí panely, sklo a další prvky, které těmto nepříznivým okolnostem brání. Když jdu v zimě na zastávku, tak se jdu schovat, ne nabíjet mobil...
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 16.12.2019 10:25)
      Dobrý den,

      tato akce spadá pod Magistrát hl. m. Prahy, potažmo pod IPR. ÚMČ Praha 2 k tomu projektu nemá žádnou dokumentaci, ani zábor. Obraťte se proto, prosím, na Bc. Kateřinu Zelingerovou, 236 004 686, případně zelingerova@ipr.praha.eu, nebo na odbor pozemních komunikací a drah MHMP zde http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magistrat/odbory/index.html?divisionId=718

      Hezký den,

      Petr Tomíšek
      webadmin
  • Otázka: Zastávka na Palačáku (Michal Froněk 28.11.2019 16:32)
    Vážení,

    tak jsme se konečně po půl roce dočkali nové zastávky. Bohužel není moc nad čím jásat. Zatím se ví, že to je testovací verze, kterou vymyslelo kreativní studio Olgoj Chorchoj.

    Teď k mé otázce. Může mi někdo vysvětlit, proč kreativci, kteří standardně vyrábí žárovky, světýlka a gauče, začínají městu mluvit do technologií zastávek? Co se ví, tak zastávka je nedostatečně zapuštěna, protože narazila na strop zastávky metra, není připojena k elektrické přípojce a musí se v rozporu s podmínkami soutěže instalovat nevkusná baterie o šílených rozměrech, aby některé funkce na zastávce mohly vůbec fungovat. Není náhodou pro město lepší, aby se o technologické instalace staraly technologické firmy a ne kreativní studio Olgoj Chorchoj napojené na bývalou primátorku Adrianu Krnáčovou? Děkuji za odpověď.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 2.12.2019 9:23)
      Dobrý den,

      tato akce spadá pod Magistrát hl. m. Prahy, potažmo pod IPR. ÚMČ Praha 2 k tomu projektu nemá žádnou dokumentaci, ani zábor. Obraťte se proto, prosím, na Bc. Kateřinu Zelingerovou, 236 004 686, případně zelingerova@ipr.praha.eu.

      Hezký den,

      Petr Tomíšek
      webadmin
  • Otázka: Zastávka Palackého náměstí (Jan Tomášek 28.11.2019 16:22)
    Dobrý den,
    rád bych se zeptal a věděl, proč se na zastávce, která se na Palačáku staví od léta - téměř půl roku - neinstalují nějaké zelené prvky?
    Sami vidíme, že v létě bývá ve městě i 35 stupňů, proč je tedy celá černá? Předem díky za odpověď.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 2.12.2019 9:22)
      Dobrý den,

      tato akce spadá pod Magistrát hl. m. Prahy, potažmo pod IPR. ÚMČ Praha 2 k tomu projektu nemá žádnou dokumentaci, ani zábor. Obraťte se proto, prosím, na Bc. Kateřinu Zelingerovou, 236 004 686, případně zelingerova@ipr.praha.eu.

      Hezký den,

      Petr Tomíšek
      webadmin
  • Otázka: Termín zřízení přechodů (Jan Czerný 25.11.2019 17:33)
    Dobrý den, rád bych věděl, v jakém termínu se počítá se zřízením přechodů pro chodce 1) na křižovatce Vinohradská/U Vodárny/nám. Jiřího z Poděbrad 2) v dolní části Karlova náměstí - křižovatce Karlovo náměstí/Resslova. Děkuji.
  • Otázka: Vyhrazený pruh pro IZS na magistrále (Jiří 7.11.2019 13:24)
    Dobrý den,
    mohli byste se s Magistrátem domluvit a vyhradit jeden pruh na magistrále ve směru do centra pro složky IZS (sanitky, policie, hasiče)?
    Od zavedení semaforů ve Wenzigově ulici je Legerova v úseku Boženy Němcové-Wenzigova trvale na stupni 5 a záchranáři nemají kudy projet. Opakuje se to každých pár minut, včetně houkání atd., nehledě na značné exhalace v tříproudé silnici v relativně úzké ulici. V takovém prostředí máme bydlet? Úprava na 2 pruhy pro dopravu a jeden pro IZS by řešila jak problém s exhalace, tak i se sanitkami. Pacientům jde často o život a potřebují se dostat do nemocnice co nejrychleji.
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 11.11.2019 13:32)

      Dobrý den,

      městská část Praha 2 dlouhodobě usiluje o úpravu ulic Sokolská a Legerova tak, aby došlo ke zklidnění automobilového provozu. V roce 2008 byla vypracována studie k zahloubení SJM, ale bohužel má hlavní město spoustu jiných projektů, které považuje za důležitější. Vyhrazení jednoho pruhu pro MHD a IZS není řešení, které by situaci řešilo. Dnes již jsou jasná pravidla, jak vytvořit pruh pro průjezd IZS, ale řidiči je nemají příliš vžitá.

      Pokud nebude vůle řešit problém SJM v širších souvislostech, tak jsme i nadále ve slepé uličce.

      Asi jsem Vás moc nepotěšil, ale jsou to fakta.

      S pozdravem

       

      Jan Korseska

      Místostarosta pro oblast financí, investic a dopravy

  • Otázka: Slezská ulice a nedostatečná šířka chodníku (Marek Turnovec 7.11.2019 21:53)
    Dobrý den,

    dnes se pokusím být co nejstručnější. Slezská ulice, mezi Budečskou a Sázavskou. Viz fotografie.

    Co má toto znamenat? Jak je možné povolit výkop tak, aby byl přímo v místě tohoto citylightu a to tak, že nezůstává z chodníku na průchod snad ani metr?

    Mimochodem, proč tam tento citylight vůbec musí být? On ten chodník tam i za normálních okolností tak široký není. Kdo na něm vydělává? Může Praha 2 iniciovat jeho odstranění?

    Děkuji.

    S pozdravem

    Marek Turnovec

     
    • Odpověď: (Petr Tomíšek (Webadmin) 8.11.2019 8:49)

      Dobrý den,

      na Vaše upozornění jsme zahájili místní šetření a zjistili jsme, že se jedná o havárii na inženýrské síti. V případě havárie vedení není pro nezbytné práce k bezprostřednímu odstranění této havárie potřebné předchozí povolení ke zvláštnímu užívání. Vlastník vedení je povinen neprodleně oznámit správci dotčené komunikace (TSK hl. m. Praha, a. s.) provedení prací, jejich místo alespoň provizorně označit a zabezpečit a zajistit následné uvedení dotčeného úseku do původní stavu.
      Havárii je třeba bezodkladně (písemně) oznámit správci komunikace TSK hl. m. Praha, a. s. Správce komunikace poté uvědomí zdejší silniční správní úřad o provedení nezbytných prací v tělese pozemní komunikace a ten na základě oznámení havárie vlastníkem vedení a následnému vyjádření správce komunikace vydá dodatečné povolení zvláštního užívání z důvodu havárie.
      Dnes by měl být průchod obnoven. Co se týče citilight, předávám na MHMP, neboť tyto reklamy nebyly nikdy s městskou částí konzultovány a jsou povolovány a umístěny na základě smlouvy mezi hl. m. Prahou a provozovatelem reklamy.

      S pozdravem

      Josef Gál

      vedoucí odboru

      dopravy a územního rozvoje